طراحی سایت در کرج و هر آن چه باید از قواعد آن بدانیم

انواع طراحی سایت

مشتریان بالقوه طراحی سایت در کرج ممکن است در خصوص درک چگونگی روند طراحی وب سایت جدید، به خوبی آگاهی نداشته باشند و این روال انجام کار را برای آن ها پیچیده تر سازد. با آگاهی و اطلاع رسانی به مشتری طراحی سایت حرفه ای، فرآیند کار به مراتب ساده تر شده و می توان ایجاد وب سایت را به شکلی بهینه تر به انجام رسانید.

در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص طراحی سایت در کرج بیشتر بدانیم.

طراحی سایت در کرج

6 مرحله از مراحل اصلی طراحی سایت در کرج را در اینجا دنبال می کنیم:

طراحی وب با کیفیت بسیار بیشتر از ساخت یک وب سایت است و داشتن یک رویکرد گام به گام برای پروژه های طراحی وب، تمام کار و مهارت در ایجاد یک حضور آنلاین موفق را نشان می دهد. شاید شما هرگز به این روش در مورد رویکرد خود برای فرآیند طراحی وب فکر نکرده باشید، اما ممکن است طرح کلی در این پست بتواند به شکل شما کمک کند.

مرحله 1: کشف و جمع آوری اطلاعات

مرحله کشف در فرآیند طراحی وب همه چیز در مورد جمع آوری اطلاعات است. این مرحله مهم است تا اطلاعات بیشتری در مورد تجارت و صنعت مشتری ، بازار هدف و مشتریان وی و هدف / هدف نهایی برای وب سایت کسب کنیم.

اگرچه به راحتی می توان از مراحل کشف و برنامه ریزی صرف نظر کرد و به سمت طراحی رفت، این دو مرحله اول برای ایجاد یک وب سایت صحیح برای نیازهای مشتری بسیار مهم است.

سوالاتی که باید در این مرحله از مشتریان طراحی سایت در کرج پرسید:

  • تجارت یا سازمان شما چه کاری انجام می دهد؟
  • چه چیزی تجارت یا سازمان شما را از رقابت متمایز می کند؟
  • رقبای شما چه کسانی هستند؟
  • مشتری ایده آل شما کیست؟
  • مفهوم، پروژه یا خدماتی را که این سایت برای ارائه یا تبلیغ آن در نظر گرفته است، توصیف کنید.
  • هدف وب سایت شما چیست؟
  • چه کسی به وب سایت شما می آید؟
  • رویای شما برای این وب سایت چیست؟

مرحله 2: برنامه ریزی

درست مانند جمع آوری اطلاعات، مرحله برنامه ریزی برای طراحی وب سایت یک قسمت مهم از راه اندازی یک وب سایت جدید است. به عنوان طراح، آسان است که بخواهیم به مرحله طراحی برویم، زیرا این خلاقانه ترین (و لذت بخش ترین) قسمت یک پروژه است. اما در نهایت، تحقیق و برنامه ریزی به شما کمک می کند تا اهداف شما برای وب سایت روشن شود و طراحی شما را راهنمایی کند، بنابراین در این مرحله از فرآیند، وقت زیادی را صرف خواهیم کرد.

در مرحله برنامه ریزی، یک استراتژی SEO را برای وب سایت بررسی کرده یا ایجاد خواهیم کرد. از آنجا که وب سایت ها غالباً اطلاعات زیادی را در قالب کاربرپسند سازماندهی می کنند، زمان خوبی نیز است تا قبل از شروع به طراحی هر چیزی، ایده کمبود مطالب را دریافت کنید.

مرحله 3: طراحی

مرحله سوم فرآیند طراحی وب، طراحی نحوه شکل گیری وب سایت است. در این مرحله، یک Wireframe وب سایت با عناصر اصلی صفحه وب مانند عنوان، ناوبری، ابزارک ها و غیره ایجاد می شود. سپس می توان با استفاده از برنامه ای مانند Photoshop ، Wireframe را به یک ماکت واقعی تر منتقل کرد.

چالش طراحی وب، مانند همه طراحی ها، متعادل سازی شکل و عملکرد است. از اطلاعاتی که در مراحل قبلی جمع آوری کرده ایم، برای شکل دادن به طرح استفاده خواهند شد.

طراحی همچنین باید شامل محتوا باشد. محتوای وب سایت شماره یک چیزی است که شما می خواهید بینندگان متوجه آن شوند. برای هر طراحی صفحه، این سوالات مهم هستند:

  • هدف اصلی صفحه چیست؟
  • آیا برای کاربران مشخص است که چه اقدامی باید انجام دهند؟
  • چگونه این طرح کاربران را به اقدام ترغیب می کند؟

سرانجام، از مرحله طراحی استفاده می شود تا ظاهر کلی وب سایت را با مشتری نهایی کرده و در مورد تصمیمات مربوط به رنگ ها، تایپوگرافی و تصاویر بحث شود. قبل از اقدام به هرگونه پیشرفت و توسعه، طرح نهایی با مشتری به توافق می رسد.

مرحله 4: توسعه

در مرحله توسعه، طراحی وب سایت به کدی واقعی تبدیل می شود که وب سایت را راه اندازی خواهد کرد. این مرحله می تواند طولانی ترین مرحله باشد، بنابراین مشتریان باید به اندازه کافی در این گام صبور باشند.

مرحله 5: راه اندازی

سرانجام، زمان راه اندازی وب سایت فرا خواهد رسید. از آن جا که مراحل زیادی در راه اندازی یک وب سایت وجود دارد، بهتر است از چک لیست استفاده شود تا مطمئن شویم که حتی یک مرحله را از دست نداده ایم.

مرحله 6: نگهداری

این آخرین و آخرین مرحله از طراحی وب اغلب توسط شرکت های طراحی سایت نادیده گرفته می شود، اما نگهداری وب سایت برای سلامتی طولانی مدت و موفقیت یک وب سایت و همچنین منبع درآمد بالقوه مکرر مهم است.

نگهداری و خدمات پس از ارائه نهایی وب سایت در تضمین و تامین بهبود عملکرد آن و رفع عیوب احتمالی، اهمیت زیادی داشته و بدون این مورد، مشکلات بعدی، هر چند کوچک، چالش های بزرگی را ایجاد خواهند کرد.

طراحی سایت در تهران

برای طراحی سایت در تهران نیاز به یک تیم حرفه ای است تا وب سایت به شکلی طراحی شود که قادر به رقابت با وب سایت های رقیب خود باشد. به واقع در حال حاضر اکثر کسب و کارها دارای وب سایت مرتبط با خود بوده و برای به دست آوردن کارایی و کاربری لازم، باید تمامی مراحل طراحی سایت حرفه ای گام به گام اجرا شده و کمترین موردی از قلم نیفتد. در پیارینو، انواع طراحی وب سایت شرکتی، شخصی، فروشگاهی، تجاری و … عرضه شده و می توانید بهترین طراحی وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو را در این تیم تجربه کنید.

طراحان وب اغلب با تمرکز بر موضوعات فنی مانند فریم ها، کد و مدیریت محتوا در مورد فرآیند طراحی وب فکر می کنند. اما طراحی عالی مربوط به نحوه ادغام دکمه های رسانه های اجتماعی یا حتی تصاویر با گرافیک بالا نیست. طراحی سایت در تهران به شکل حرفه ای در واقع داشتن فرآیند ایجاد وب سایت است که با یک استراتژی کلی همخوانی داشته باشد. وب سایت های خوب طراحی شده چیزهای فراتر از زیبایی را ارائه می دهند. آن ها بازدیدکنندگان را به خود جلب می کنند و به مردم کمک می کنند تا از طریق شاخص های مختلف، شامل تصاویر، متن و تعاملات، محصول، شرکت و مارک تجاری را درک کنند. این بدان معنی است که هر عنصر سایت شما باید در جهت هدفی مشخص کار کند. اما چگونه می توان به آن ترکیب هماهنگ عناصر دست یافت؟ از طریق یک فرآیند جامع طراحی وب که هم شکل و هم عملکرد را در نظر می گیرد.

طراحی وب سایت در تهران به 7 مرحله نیاز دارد:

  • شناسایی هدف: جایی که من با مشتری کار می کنم تا تعیین کنم وب سایت جدید چه اهدافی را باید تحقق بخشد. یعنی چه؟ هدف آن چیست. در واقع قرار است ببینیم این وب سایت چه چیزی را به مخاطبان خود عرضه کرده و چه هویتی را حمل می کند. این در نخستین گام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.
  • تعریف محدوده: هنگامی که اهداف سایت را شناختیم، می توانیم دامنه پروژه را تعریف کنیم. یعنی چه صفحات وب و ویژگی های سایت برای تحقق هدف و جدول زمانی ساخت آن نیاز دارد.
  • ایجاد نقشه سایت و فریم وایر: با دامنه ای که به خوبی مشخص شده باشد، می توانیم نقشه سایت را شروع کنیم و تعریف کنیم که چگونه محتوا و ویژگی هایی که در تعریف دامنه تعریف کردیم به هم پیوند پیدا خواهند کرد. در صورتی که این بخش به درستی شکل نگیرد، نمی توان انتظار داشت که عملکرد وب سایت کاملا مثبت بوده و اثربخشی لازم را داشته باشد.
  • ایجاد محتوا: اکنون که تصویری بزرگ تر از سایت در ذهن داریم، می توانیم برای تک تک صفحات شروع به تولید محتوا کنیم، همیشه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را در ذهن داشته باشیم تا به تمرکز صفحات روی یک موضوع واحد کمک کنیم. داشتن محتوای واقعی برای کار با مرحله بعدی ما بسیار حیاتی است. به یاد داشته باشید که تولید محتوای حرفه ای، مکمل کامل طراحی سایت بوده و بدون محتوا، نمی توان به طراحی سایت تکامل بخشید.
  • عناصر بصری: با وجود معماری سایت و برخی مطالب موجود، می توانیم روی بخش ویژوال کار کنیم. بسته به مشتری، این ممکن است از قبل به خوبی تعریف شده باشد، اما شما همچنین ممکن است سبک بصری را از ابتدا تعریف کنید. ابزارهایی مانند تابلوهای خلاقانه و کلاژ عناصر می توانند به این روند کمک کنند. در کل از یاد نبرید که بخش بزرگی از بار وب سایت بر عهده عناصر بصری آن است و نمی توان بدون بهره برداری از این عناصر، طراحی سایت در تهران را به اندازه کافی قوی پیاده سازی کرد. مخاطب به عناصر بصری علاقه زیادی دارد و باید این علاقه مندی را در نظر گرفت.
  • آزمایش: تاکنون  همه صفحات خود را دریافت کرده اید و نحوه نمایش آنها برای بازدیدکننده سایت را تعریف کرده اید، بنابراین وقت آن رسیده است که مطمئن شوید همه آن ها به درستی کار می کنند. مرور دستی سایت را در دستگاه های مختلف با خزنده های سایت خودکار ترکیب کنید تا از مشکلات تجربه کاربر گرفته تا لینک های خراب ساده ، موارد را شناسایی کنید. توجه داشته باشید که این مرحله آزمایش وب سایت اهمیت زیادی دارد و در این مرحله می توان تمامی مشکلات آن را دریافته و برای رفع تک تک آن ها، پیش از زمان راه اندازی اصلی، اقدام کرد.
  • راه اندازی: وقتی همه چیز به طول کامل برطرف شده و از کارکرد صحیح وب سایت در بخش های مختلف اطمینان حاصل شد، زمان آن فرا رسیده است که برنامه راه اندازی سایت خود را برنامه ریزی و اجرا کنید! این باید شامل برنامه ریزی هم زمان پرتاب و هم استراتژی های ارتباطی باشد – یعنی چه موقع راه اندازی می کنید و چگونه دنیا را نسبت به ارائه وب سایت خود مطلع می کنید؟ پس از آن، زمان شکستن حباب است.

طراحی سایت رستوران به چه شکل انجام می شود؟

یکی از انواع مدل های طراحی سایت حرفه ای که اتفاقا با توجه به بازار گسترده آن، شاهد تقاضای زیادی روی آن هستیم، طراحی سایت رستوران است. این شکل از طراحی سایت، ضمن آن که روی همان استانداردهای همیشگی ایجاد یک وب سایت حرفه ای استوار است، نیازها و المان های خاص خود را داشته و باید به نوعی متفاوت از یک طراحی سایت شرکتی یا طراحی سایت فروشگاهی و مانند آن ها، پیاده سازی شود. از این روی برای طراحی سایت رستوران، غالبا با مطالعه دقیق فرم رستورانی، هویت آن و سایر موارد، یک الگوی جامع و کامل ایجاد خواهد شد.

طراحی سایت رستوران

برای انجام حرفه ای طراحی سایت رستوران، باید مراحل زیر با دقت طی شود:

دریافت نیازها و انتظارات مشتری برای طراحی سایت رستوان

این نخستین گامی است که باید برداشته شود. زمانی که مشتری برای یک طراحی سایت حرفه ای رستورانی مراجعه می کند، پیش از هر چیزی انتظارات و نیازهای وی را دریافت خواهیم کرد. آیا این قرار است تنها به شکل یک ویترین ظاهر شده یا به سمت شکل گیری یک پلت فرم فروش آنلاین غذا حرکت می کند؟ اگر بخواهیم هر دوی این ها را پیاده سازی کنیم، چطور خواهد بود؟ چه چیزی به افزایش فروش رستوران کمک خواهد کرد؟ تمام این ها چیزهایی است که باید از انتظارات مشتری برداشت کرده و دریابیم در نهایت هدف گذاری او از طراحی وب سایت به چه سمت و سویی می رود.

مطالعه کسب و کار رستورانی مشتری

در نهایت چیزهایی که مشتری صاحب کسب و کار رستورانی در خصوص طرحی وب سایت رستوران می گوید، باید با هویت رستوران وی همگامی داشته و به این شکل موفقیت وب سایت تا حدودی تضمین و تامین گردد. از این روی پیش از آن که تیم طراحی حرفه ای وب سایت، شناخت درستی نسبت به ماهیت برند رستورانی پیدا نکند، ارائه طرح اولیه بسیار سخت و احتمالا دور از تطابق لازم خواهد بود. از این جهت، فارغ از توضیحاتی که مالک دامنه وب سایت می دهد، باید تیم طراحی خود تحقیقی در خصوص برند رستورانی نموده و از آن پس طراحی و بخش های مختلف وب سایت را مطابق با آن پیش ببرند.

تطابق دهی میان نیازها و انتظارات مشتری و استانداردهای طراحی سایت

آن چیزی که مشتری در خصوص طراحی سایت رستوران می خواهد و آن چیزی که به واقع قابل تحقق خواهد بود، گاهی اوقات فاصله ای حتی قابل توجه با هم دارد. از این جهت تیم طراحی وب سایت، پس از دریافت تمام انتظارات و المان ها، گونه ای تطابق بخشی میان آن ها انجام داده و آن چیزی که در استانداردهای طراحی وب سایت به راستی میسر است، را پیاده سازی می کند.

اضافه کردن هویت کسب و کار رستورانی مشتری به وب سایت

در هر مرحله از طراحی وب سایت، گرفته از انتخاب رنگ ها، انتخاب فونت، پیکربندی، ایجاد منو، ایجاد صفحات و برگه ها و …، طراح وب سایت حرفه ای، هویت کسب و کار رستورانی یا هویت هر کسب و کار دیگری را به سایت اضافه خواهد کرد. اگر این یک رستوران سنتی باشد، هویت آن گونه ای بوده و اگر با یک فست فود مدرن روبرو باشیم، به حتم هویت دیگری خواهد داشت.

پیاده سازی طرح اولیه وب سایت

در گام اصلی بعدی، طرح اولیه وب سایت پیاده سازی شده و مشتری می تواند یک جلوه واقعی از آن چیزی که قرار است در نهایت به او در قالب یک وب سایت تحویل داده شود، را مشاهده کند.

رفع عیوب احتمالی در طراحی سایت رستوران

با عرضه طرح اولیه، امکان ایجاد تغییراتی در آن خواهد بود. به طور مثال شاید مایل به جا به جا کردن یک رنگ یا جا به جا کردن یک باکس مطالب، عکس، تبلیغات و غیره در صفحه اصلی یا سایر صفحات وب سایت باشیم. این امکان در این مرحله بازبینی وجود داشته و می توان هر تغییری را در چهارچوب استانداردها و بدون برهم زدن بهینه سازی سایت، ایجاد کرد.

کدنویسی و ایجاد طرح واقعی وب سایت

پس از آن که به یک طرح جامع و بی نقص رسیدیم، نوبت به کدنویسی و ایجاد طرح واقعی وب سایت می رسد. در این ایجاد و طراحی، باید مدیریت یکپارچه وب سایت در مراحل بعدی ایجاد شده و کدنویسی به شکلی انجام پذیرد که اپراتور و مدیر وب سایت، قادر به کنترل راحت و سریع بخش های مختلف آن بوده و بارگزاری مطالب فرآیند ساده ای داشته باشند.

ارائه نسخه اولیه طراحی سایت رستوران

این رسم تمام برنامه نویسان و طراحان وب سایت است که پس از ایجاد نسخه اولیه، یک ارائه ورژن بتا داشته و در این نسخه به مخاطب خود اجازه و فرصت دهند تا نظرات خویش را بیان داشته و فرصت اعمال و اصلاح آن ها وجود داشته باشد. در صورتی که نکته نظرات، قابل اعمال در طراحی وب سایت باشد، طراح در این مرحله می تواند از نظرات دریافته شده استفاده کند.

رفع عیوب و باگ های موجود

با رفع عیوب و باگ های موجود و احتمالی طراحی سایت رستوران می توان به سراغ ارائه نسخه نهایی وب سایت رفته و بهره برداری از آن را آغاز نمود.

ارائه نسخه نهایی طراحی سایت رستوران

در نهایت ارائه نسخه پایانی طراحی سایت رستوران را داریم که به معرفی وب سایت به گوگل منجر شده و از آن پس این وب سایت می تواند فعالیت خود را آغاز کرده و برای رشد و ارتقا پیش برود.

کلام آخر

در پیارینو، طراحی سایت در کرج و سایر شهرهای کشور، ارائه شده و مشتریان می توانند فارغ از موقعیت فیزیکی کسب و کار خود، از طراحی سایت حرفه ای، با سفارش آنلاین در پیارینو بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *