جذب کاربر ارگانیک در رسانه های اجتماعی

جذب کاربر ارگانیک

معمولاً به ما گفته می شود که نشانه کسب و کار موفق نویسنده، حضور عالی در شبکه های اجتماعی است. درست است، کار کردن با کانال های رسانه های اجتماعی یک فرصت درخشان برای هر نویسنده ای است. اما چگونه رسانه های اجتماعی خود را دنبال می کنید؟ چطور کاربر ارگانیک جذب می کنید؟

در این مقاله ، ما به برخی از روش ها می پردازیم که از طریق آن ها می توانید سیستم عامل های رسانه های اجتماعی خود را به صورت ارگانیک ایجاد کنید.

جذب کاربر ارگانیک

1. اهداف خود در راستای جذب کاربر درک کنید

مهمترین موضوعی که هنگام تلاش برای رشد شبکه های اجتماعی خود و پیاده سازی دیجیتال مارکتینگ باید به آن فکر کنید این است که چرا می خواهید طرفداران مناسبی داشته باشید.

اگر نویسنده هستید، احتمالا هدف شما فروش طولانی مدت کتاب باشد. بنابراین، مهم است که هنگام استفاده از رسانه های اجتماعی به خاطر داشته باشید. فقط به جدیدترین پلت فرم نپردازید زیرا احساس می کنید مجبورید – اگر به شما کمک نمی کند به هدف نهایی خود یعنی فروش بیشتر کتاب برسید، پس چرا این کار را انجام می دهید؟ همه پست ها نباید با موضوع “خرید کتاب من در فیدیبو” پایان یابند، اما هنوز هم باید هنگام استفاده از رسانه های اجتماعی برای تجارت خود به اهداف نهایی خود نگاه کنید.

2. بستر اجتماعی خود را عاقلانه انتخاب کنید

بسیاری از نویسندگان مستقل تصور می کنند که آن ها به دنبال کنندگان فیس بوک قوی ، اخبار جذاب توییتر،  اینستاگرام و تعدادی دنبال کننده در Pinterest نیاز دارند. با این حال، لازم نیست که خود را در رسانه های اجتماعی بسیار گسترش دهید – به ویژه اگر یک شرکت انحصاری هستید.

بسیاری از نویسندگان موفق منتشر شده ممکن است پیروان زیادی در همه سیستم عامل های اجتماعی داشته باشند، اما بسیاری از آنها تیمی از افراد در پشت صحنه کار می کنند. به عنوان یک خود ناشر ، باید از زمان خود عاقلانه استفاده کنید و گذراندن ساعاتی در روز در شبکه های اجتماعی بهترین ضربه را برای شما نخواهد داشت.

در عوض ، بهترین بستر اجتماعی را متناسب با مخاطبان ایده آل خود پیدا کنید. شما می توانید بررسی کنید که چه مقالاتی از وبلاگ نویسنده شما بیشترین سهم اجتماعی را به خود اختصاص داده است ، ببینید رقبا از چه چیزی به عنوان بستر اصلی خود استفاده می کنند یا حتی فقط از لیست ایمیل خود سوال کنید.

اگر خوانندگان شما در فیس بوک هستند ، تلاش برای صرف یک هفته در مورد چگونگی استفاده از TikTok و یادگیری حرکات رقصی فایده ای ندارد.

جذب کاربر ارگانیک

3. به دفعات پست کنید اما برنامه ای قابل اجرا و منظم داشته باشید

اگر می خواهید حضور خود در شبکه های اجتماعی را افزایش دهید، یک شبه نمی توانید این کار را انجام دهید. برای داشتن هرگونه کشش به یک برنامه ارسال مکرر نیاز دارید.

مهم است که بدانید هر سیستم عامل اجتماعی هنجارهای خاص خود را در تعداد دفعات ارسال پست دارد. به عنوان مثال، Twitter برای محتوای همیشه سبز طراحی نشده است، بنابراین شما می خواهید بیشتر پست کنید. با این حال، اگر روزانه پانزده بار در صفحه فیس بوک خود پیام ارسال کنید، این خیلی زیاد است.

همانطور که بعداً خواهیم دید، در رسانه های اجتماعی چیزهای زیادی بیش از پست کردن است. به عنوان مثال، شماره های بالا داستان های (و اگر از Instagram یا Facebook استفاده می کنید) و پاسخ دادن به پیام ها را در نظر نمی گیرند.

به خاطر داشته باشید، ابزارهایی وجود دارد که می توانید برای برنامه ریزی پست ها در شبکه های اجتماعی از آن ها استفاده کنید. Buffer ابزاری عالی و همه جانبه برای پست های فیس بوک و اینستاگرام است. اگر اهل Pinterest هستید، مطمئناً به دنبال استفاده از Tailwind به عنوان راهی برای برنامه ریزی پست ها و دسترسی به دسته دیگری از ابزارهای رشد حساب خود باشید.

هر زمان و برنامه ای برای رسانه های اجتماعی خود ایجاد می کنید، مهم است که اطمینان حاصل کنید که برنامه ای پایدار انتخاب کرده اید. به عنوان مثال، اگر نمی توانید وقت خود را برای ایجاد یک گروه فیس بوک اختصاص دهید، پس احتمالاً بهتر است که فعلاً این کار را نکنید. در غیر این صورت، شما در ریسک این قرار دارید ماه ها را برای پروژه ای که هیچ جذابیتی ندارد هدر دهید.

4. برای جذب کاربر ارگانیک باید از محتوای ویدئویی استفاده کنید

59٪ نرخ درگیری ویدیوها در مقایسه با سایر انواع پست ها بیشتر است. حرکت یک ویدیوی فیس بوک در خبرمایه می تواند توجه کاربران را هنگام پیمایش جلب کند.

بنابراین، گرچه محتوای ویدئو معمولاً بیشتر از تصاویر و متن زمان می برد، فیلم ها برای شما و پلتفرم اجتماعی یک برد محسوب می شوند. در حالی که حتی یک gif می تواند وظیفه متوقف کردن کاربر در پیمایش را انجام دهد، یک فیلم 3-5 دقیقه ای برای فیدهای فیس بوک بهترین است. همچنین می توانید با استفاده از ویدئوی زنده که حداکثر 6 برابر تعامل ویدئوهای عادی در فیس بوک دارد، کار را امتحان کنید.

همچنین، هنگام ساخت فیلم ها و قرار دادن آنلاین آن ها، حتماً از زیرنویس استفاده کنید! بیش از 85٪ از فیلم های فیس بوک بدون صدا تماشا می شوند، این منطقی است که هنگام انجام کارهای دیگر مانند انتظار در صف در سوپرمارکت، یک فیلم کوتاه را تماشا می کنید.

5. با افرادی که نظر می دهند درگیر شوید

رسانه های اجتماعی بسیار بیشتر از برنامه ریزی ماهانه یکبار ارسال پست هستند – باید با آن دسته از کاربرانی که با محتوای شما درگیر هستند ارتباط برقرار کنید.

این به این معنی است که به افرادی که در مورد پست شما نظر می دهند نظر دهید و مکالمه را ادامه دهید.

هنگامی که در شبکه های اجتماعی فعال هستید و با مخاطبان خود رابطه بسیار خوبی برقرار می کنید ، نه تنها طرفداران خود را افزایش می دهید ، بلکه خواننده اشتیاق بیشتری پیدا می کند.

شما می توانید حضور خود در شبکه های اجتماعی را به صورت ارگانیک رشد دهید.

رشد تعداد پیروان شما به زمان نیاز دارد ، بنابراین به برنامه ای که به رشد شما کمک می کند پایبند باشید.

جذب کاربر ارگانیک

6. داده های خود را برای جذب کاربر ارگانیک بیشتر بررسی کنید

نمی توانید مواردی را که ردیابی نمی کنید بهبود ببخشید. وقتی چیزهای تازه ای را در پروفایل های شبکه های اجتماعی خود امتحان می کنید، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که برخی از پست ها عملکرد بهتری نسبت به دیگران دارند. و این یک ایده هوشمندانه است که باید داده های مربوط به پست های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید چه پست هایی با مخاطبان شما واکنش خوبی نشان می دهند – و سپس پست های آینده خود را متناسب با آنچه کار می کند تنظیم کنید.

این فقط محتوایی نیست که شما پست می کنید و باید آزمایش کنید. همچنین باید ببینید که پست های شما در چه زمانی عملکرد بهتری دارند. با احتمال زیاد ، خواهید فهمید که بعضی از زمان های ارسال بهتر از بقیه درگیر می شوند. CoSchedule طیف وسیعی از داده های مختلف را بررسی کرد و “بهترین” زمان ارسال برای صنایع مختلف را یافت. با این اوصاف ، من فکر می کنم بهتر است به جای ارسال پست هم زمان با سایر نویسندگان ، زمان هایی را که برای مخاطبان شما مفید است پیدا کنید.

7. مطالب شگفت انگیز بنویسید!

خوب ، بیایید با دیدن این لیست از اسامی شروع کنیم. به نظر شما چه چیز مشترکی در همه آنها وجود دارد؟

باراک اوباما
جاستین بیبر
کیتی پری
ریحانا
نه تنها همه این افراد فوق العاده مشهور هستند ، بلکه همچنین بیشترین دنبال کننده حساب های توییتر در کره زمین هستند.

باراک اوباما – 115 میلیون پیرو
جاستین بیبر – 111 میلیون پیرو
کیتی پری – 109 میلیون پیرو
ریحانا – 96 میلیون پیرو

هیچ یک از این افراد به دلیل استفاده تخصصی از توییتر محبوب نیستند.

اگر همه اصول را بخوبی انجام دهید و بقیه وقت خود را صرف نوشتن مطالب عالی کنید، خوانندگان شما به طور ارگانیک رشد می کنند. بنابراین بسیاری از نویسندگان وقت زیادی را صرف تمرکز بر روی پروفایل های شبکه های اجتماعی خود می کنند و زمان کافی را برای مهمترین چیزها صرف نمی کنند.

سخن نهایی

بله، شما می توانید حضور رسانه های اجتماعی خود را به صورت ارگانیک رشد دهید. فقط به یاد داشته باشید که افزایش تعداد دنبال کنندگان شما به زمان نیاز دارد ، بنابراین به برنامه ای که به رشد شما کمک می کند پایبند باشید و همچنین این برنامه به شما زمان لازم برای انجام کارهای مهم مانند نوشتن مطلب های بیشتر را می دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *