10 نکته مهم در طراحی آرم حرفه ای

طراحی آرم حرفه ای

در طراحی آرم دقیقاً مانند هر نوع طراحی دیگر، برای حرفه ای بودن باید به جزئیات توجه کنید. حتی اگر به چیزهای ساده فکر نکنید، یک ایده عالی نیز می تواند از بین برود. نکات زیر به شما کمک می کند تا مفاهیم خود را ایمن نگه دارید. اگر شما یک طراح نیستید، ممکن است انجام این کار به شکلی قابل توجه خارج از دانش شما باشد. بهترین گزینه شما در اینجا این است که شخصی را استخدام کنید یا از یک ابزار سازنده لوگو استفاده کنید. اگر شما یک طراح هستید، در اینجا جزئیاتی را باید بخاطر بسپارید:

طراحی آرم حرفه ای

1. با بردارها کار کنید

این احتمالاً برای اکثر طراحانی که به صورت حرفه ای کار می کنند واضح به نظر می رسد، اما برای همه به عنوان یک پیش فرش در نظر گرفته نمی شود. قالب های برداری فرمت هایی هستند که بیشترین تغییرات را برای آرم شما ایجاد می کنند. لازم است که در طراحی لوگو و آرم حتما از بردارها کمک بگیرید و این به شکلی هویت بخشی به آن ها محسوب می شود.

2. بیش از 2 قلم استفاده نکنید

تعداد زیادی فونت زیبا وجود دارد و همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم از آن ها استفاده کنیم. متأسفانه استفاده از بیش از حد فونت در بیشتر اوقات منجر به از بین رفتن انسجام می شود. استفاده از دو فونت متفاوت می تواند برای ایجاد یک کنتراست خوب به نظر برسد.

3. لوگو را قابل خواندن نگه دارید

اگر افراد نتوانند آرم شما را بخوانند، داشتن آن بی فایده است. همیشه هنگام کار روی آرم خود از این موضوع آگاه باشید و آن قدرها به سراغ پیچیده کردن طرح ها نروید. یک آرم و لوگو ساده به مراتب کارآمدتر از چیزی پیچیده و نامفهوم خواهد بود.

طراحی آرم حرفه ای

4. اندازه های تست گوناگون داشته باشید

اندازه آرم شما باید در هر  اندازه کارآمدی خوبی داشته باشد، چه در یک کامیون بزرگ باشد و چه در یک نشان کوچک.

5. آرم مورد نظر خود را برای پس زمینه های تیره وفق دهید

بنابراین شما یک آرم زیبا و تاریک به دست آورده اید، اما اکنون مشتری شما می خواهد آن را بر روی ماشین مشکی خود قرار دهد. معمولاً سازگاری آن خیلی سخت نیست، اما اگر قبلاً این قضیه را فهمیدید، حرفه ای تر به نظر می رسید.

6. اطمینان حاصل کنید که سیاه و سفید به خوبی در کنار هم کار می کنند

یک روش بسیار ساده وجود دارد: قبل از افزودن هر رنگی،  آرم را سیاه و سفید کار کنید. با این روش انتخاب ها با قضاوت بر اساس اشکال انجام می شوند و چیز دیگری حواس شما را پرت نمی کند. دانستن اینکه آرم شما در سایه های خاکستری پس از آن به خوبی کار خواهد کرد، کار را بسیار آسان تر می کند.

7. عکس ها را در آرم خود وارد نکنید

خوب … این یکی با اولین نکته همراه است. اول اینکه عکس ها بردار نیستند. عکس ها نیز مقیاس بندی نمی شوند، ارزش مارکی ندارند و برای هرگونه کاربری مناسب نیستند. با این حساب بهترین گزینه حذف عکس ها از آرم و لوگو است.

طراحی آرم حرفه ایطراحی آرم حرفه ای

8. وارونه به آن نگاه کنید

این نکته ای است که من از معلمانم در مدرسه طراحی گرافیک دریافت کردم ، نگاه کردن به آرم شما (یا هر طرح چاپی واقعاً) معنای اصلی شما را از بین می برد و نگاهی تازه به تعادل و فضاهای سفید طرح می دهد. این را امتحان کنید.

9. کپی کاری نکنی

فرار از روند معمولاً دشوار است ، به ویژه اگر شما بسیار مشتاق هستید و دوست دارید به آرم های الهام بخش در سایت های طراحی نگاه کنید. آرم شما باید در طولانی مدت کار کند و الگوبرداری از یک دوره خاص، نمی تواند مناسب باشد.

10. بازخورد خاص بگیرید

اگر نمی دانید می خواهید چه اطلاعاتی را بدست آورید، پرسیدن نظر مردم بی فایده است ، بنابراین هنگام دریافت بازخورد، سعی کنید سوالات خاصی بپرسید (مثلاً آیا آرم شما بیانگر صنعت شرکت است؟).

سخن پایانی

در بالا نکات اصلی و بنیادین در خصوص طراحی آرم حرفه ای را عنوان ساختیم که در مدیریت برند از اهمیت زیادی برخوردار هستند. شما چه نکات و اصول دیگری را می شناسید و تجربه کرده اید که در طراحی لوگو نقش دارند، اما در بالا به آن ها نپرداخته باشیم؟ همین طور می توانید این مطلب را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *