ارتباط با رسانه

کارشناسان حوزه روابط عمومی رسانه را به سه دسته کلی تقسیم می کنند:

  1.  رسانه های خودی(owned media) رسانه هایی که شما مالکیت آن ها را در اختیار دارید مثل شبکه های اجتماعی، سایت سازمان و همه رسانه های مربوط به  سازمان یا کسب و کارتان

  2. رسانه های کسبی( earned media) یعنی رسانه هایی که به وسیله ارتباطات و فعالیت های شما ایجاد می شود که از این بین می توان به سئوی سایت شما و یا رسانه های مکتوب و آنلاین که حاضرند اخبار و خدمات شما را بدون دریافت پول منتشر کنند اشاره کرد.

  3. دسته سوم رسانه هایی هزینه بر( payed media) که شما برای اطلاع رسانی و تبلیغات در آن ها باید وجه مالی بپردازید و انواع تبلیغات در سایت ها، روزنامه ها، تلویزیون، رادیو و شبکه های اجتماعی که برای سازمان شما هزینه بر است در این دسته قرار می گیرد.

ارتباط با رسانه

ارتباط با رسانه ها شاید یکی از مهمترین ارکان یک روابط عمومی باشد. بر اساس دسته بندی بالا یک مدیر روابط عمومی باید تلاش کند تا حد امکان از رسانه های خودی و رایگانی که در اختیار دارد برای اطلاع رسانی استفاده نماید و به موازات و استفاده از علم روابط عمومی و ارتباطات رسانه های دیگر مرتبط با حوزه کاری سازمان را وارد زمین بازی نماید و در حقیقت از رسانه های دیگر در جهت اهداف خود بهره ببرد. یکی از راه هایی که معمولا کارشناسان روابط عمومی در سازمان ها از آن بهره می برند برگزاری نشست خبری و دعوت از رسانه های مکتوب و غیرمکتوب برای حضور در نشست می باشد تا بتوانند خدمات سازمان خود را در آن نشست ارائه کنند و از دیگر رسانه ها در جهت اهداف خود بهره ببرند. البته این ارتباط نباید به دعوت در نشست های خبری محدود شود و باید ارتباط با رسانه ها به صورت موثر و مستمر ادامه یابد.

ویژگی های ارتباط با رسانه

فرم ثبت نام

 

[contact-form-7 id=”4219″ title=”فرم ثبت نام رویداد”]

آخرین مطالب مرتبط