تولید خبر و گزارش

تولید خبر و تنظیم خبر برای رسانه‌های مختلف اجتماعی و محلی اهمیت راهبردی دارد. معمولا اخبار، گزارشی است که از یک رویداد واقعی تهیه و تولید می شود. اخبار را نباید براساس دیدگاه و نظر خود نوشت. گزارشی خبری که در روزنامه منتشر می­‌شود یا در رسانه‌­های مختلف اجتماعی منعکس می شود می تواند یک تبلیغ رایگان برای سازمان و کسب و کار ما باشد. اما باید به این نکته دقت کرد که گزارشی که به طور معمول گرفته و منتشر می‌­شود، همیشه اعتبار بیشتری از گزارش‌­هایی دارد که به صورت آگهی و با پرداخت پول منتشر می‌­شود.

از مزایای دیگر تولید اخبار و گزارش خبری  برای یک کسب و کار و سازمان می توان به جلب توجه سیاست‌­گذاران و ذینفعان آن حوزه و افزایش مستقیم یا غیر مستقیم مخاطبان و مشتریان اشاره کرد. اینکه برای چه رسانه ای خبر تهیه و تنظیم می شود بسیار با اهمیت است زیرا شیوه ارائه خبر برای هر رسانه ای متفاوت است و برای هر یک سبک خاصی استفاده می شود. وقتی مرحله تولید خبر به پایان رسید حالا باید تصمیم بگیرید که کدام رسانه­‌ برای انتشار این خبر مناسب تر است. واحد روابط عمومی سازمان ها اکثرا رسانه هایی را در اختیار دارند (own media) و بیشتر آن ها خبرشان را در رسانه هایی که سازمانشان مالک آنهاست منتشر می کنند و این موضوع دو دلیل منطقی دارد، یکی اینکه انتشار خبر در رسانه های خودی رایگان است و دوم آنکه اختیار چگونگی انتشار خبر به عهده کارشناسان خبر و خبرنگاران روابط عمومی سازمان است.

چگونه یک خبر خوب بنویسیم ؟

بهترین روشی که خبرنگاران برای تدوین یک خبر خوب از آن استفاده می کنند استفاده از عناصر خبری کی، کجا و چگونه است. که با پاسخ به این سوالات می توان خبری خوب تنطیم کرد. در سایت ها سازمانی باید تلاش کنید تا وقتی داستان خود را برای انتشار پیش فرض ارائه می­‌کنید، تنها به گفتن آن اکتفا نکنید، بلکه ضمن نقل داستان، به آن‌ ها نشان بدهید که تاثیر کار سازمان شما بر موضوع چه بوده است. در خبرهای سازمانی ممکن است رویداد های گذشته که سالها قبـل اتفاق افتاده، بـا پیدا شـدن اطلاعـات جدید ارزش خبری پیدا کند و فرصت مناسبی برای تولید یک گزارش خبری جذاب برای کارشناسان روابط عمومی سازمان ایجاد شده است. مهمتـرین مرحلـه در فرآینـد تهیـه اخبار شناخت خبر است ، دادن اطلاعات درست به مخاطبان از وظایف مهـم رسـانه هـای خبـری اسـت و اطمینـان از درسـتی مطالب از ضروریات حرفه ای یک خبرنگاراست.

تهیه گزارش

تمام فعالیت ها و خدماتی که در بخش های مختلف هر سازمان دولتی یا خصوصی اتفاق می افتد معمولا باید به صورت سه ماهه، شش ماهه یا یکساله به مدیران بالاسری یا مردم گزارش داده شود. وقتی صحبت از داده های بسیار زیاد در میان باشد، طبقه بندی، دسته بندی و ارائه موضوع به صورت یکپارچه کمی پیچیده و مشکل می شود. وظیفه گزارش دهی در سازمان ها معمولا به عهده واحد روابط عمومی هر سازمان است. این واحد با تجمیع کلیه داده ها از بخش های مختلف سازمان و تولید یک گزارش یکپارچه به انتشار آن اقدام می کنند. تبلور بیرونی هر سازمانی چه برای مخاطبان درونی و چه برای مخاطبان بیرونی در اخبار و گزارش های یک سازمان نهفته است. از همین رو تهیه و تولید اخبار و گزارش دهی برای سازمان ها و کسب وکارها ارزش ویژه ای دارد. آژانس روابط عمومی پیارینو  متخصصین این کار را گردهم آورده تا به سازمان ها، ارگان ها و کسب و کارهای مختلف در حوزه تولید و انتشار خبر و گزارش دهی سازمانی یاری رساند.

ویژگی های تولید خبر و گزارش

فرم ثبت نام

 

[contact-form-7 id=”4219″ title=”فرم ثبت نام رویداد”]

آخرین مطالب مرتبط