ورک شاپ

ورکشاپ(workshop) در اصطلاح همان کارگاه است که در مورد موضوعات مختلف آموزشی برگزار می شود. از ویژگی های ورکشاپ ها و کارگاه می توان به عملیاتی بودن، کار گروهی یا تیم وورک، تعداد جلسات کم، نتیجه گیری سریع و شرکت کنندگان محدود اشاره کرد. ورکشاپ ها و کارگاه های کار تیمی طیف گسترده ای از موضوعات اعم از علمی، اقتصادی، هنری، فرهنگی و …شامل می شود.

  • در ورکشاپ فرآیند انتقال دانش به خوبی در میان افراد صورت می گیرد. نقش مدرس در ورکشاپ بسیار حیاتی است. مدرس در قالب یک مربی عمل می کند و هرآنچه در مورد موضوع به صورت نظری می داند را به صورت عملی به شرکت کنندگان می آموزد. این کار فرآیندی پر مسئولیت همراه با چالش های فراوان است به همین منظور باید حتما به صورت برنامه ریزی شده باشد. مربی باید درمورد محتوای آموزشی تسلط کافی داشته باشد و بداند چه چیزی را قرار است آموزش دهد و هدف از برگزاری ورکشاپ دقیقا چیست. یک کارگاه آموزشی ضمن پویایی باید بتواند مخاطب را به خود جذب کند. هرگونه مطالب خارج از حوصله باید حذف شود یا بگونه ای مدیریت شود تا بتواند مخاطبان را به شنیدن و ادامه کارگاه آموزشی تشویق کند..

ویژگی های مربی ورک شاپ

  • به عنوان مربی باید از مشارکت حضار در بحث ها و آموزش ها استفاده نمایید. تا می توانید تلاش کنید تا بحث را عمومی کنید تا دیگران مشارکت کنند. زمان بندی کنید زیرا یکی از مهم ترین بخش ها زمان بندی ارائه است چرا که باید بتوانید در زمان معین مطالب خود را ارائه دهید تا زمان کم نیاورید. محتوا های قابل فهم و سودمند تهیه کنید تا راحت تر بتوانید مخاطب خود را جذب کنید .مکان مناسبی را برای برگزاری ورکشاپ خود انتخاب کنید زیرا حتی چینش صندلی ها نیز در برگزاری یک ورکشاپ موفق موثر است.
  • برگزاری ورکشاپ های حرفه ای و موفق یکی از خدمات پر چالش است که با استفاده از تیم برگزاری ورکشاپ پی آرینو خدماتی با کیفیت و سودمند را تجربه خواهید کرد. با پی آرینو در برگزاری یک ورکشاپ موفق همراه باشید.

 

چند ویژگی یک ورکشاپ مناسب

برنامه ریزی

هیج شکی نیست که برنامه‌ریزی برای برگزاری یک ورکشاپ اثربخش کار فوق‌العاده سخت و زمان‎بری هست.

محتوای ورک شاپ

تعیین محتوا برای برگزاری ورک شاپ بستگی زیادی به متخصص آن حوزه و مخاطبانش دارد .

انتخاب مکان مناسب

محل برگزاری برای ورک شاپ اهمیت بسزایی دارد زیرا مخاطبان باید دسرسی راحتی به موقعیت مکانی داشته باشند

زمان

تعیین زمان مناسب برای برگزاری ورک شاپ فاکتور تعیین کننده شماست

فرم ثبت نام

[contact-form-7 id=”4219″ title=”فرم ثبت نام رویداد”]

آخرین مطالب مرتبط