طراحی سایت با سئو را اینجا بیاموزید

اصول طراحی سایت با سئو

شما سخت تلاش می کنید تا وب سایت خود را در نتایج جستجوی Google قرار دهید. با این حال، در نهایت طراحی شما منسوخ خواهد شد که می تواند بر توانایی رتبه بندی سایت شما تأثیر بگذارد. خبر خوب این است که وقتی زمان طراحی مجدد فرا می رسد ، سئو و طراحی وب دست به دست هم می دهند.

بنابراین ، با کمی پیش برنامه ریزی ، ایجاد یک طراحی وب سایت جدید با در نظر گرفتن سئو (و سئو برای موبایل) باعث می شود بعد از تغییرات اساسی در سایت ، خطر پایین آمدن رتبه شما کاهش یابد.

برای به حداقل رساندن خطرات مجازات قابل توجه گوگل در طول طراحی وب سایت خود، این 8 نکته بهینه سازی SEO را دنبال کنید.

طراحی سایت با سئو

1. یک خط پایه SEO ایجاد کنید

نمی توانید تشخیص دهید که طراحی مجدد شما در موقعیت های رتبه بندی موتور جستجو مشکلی ایجاد می کند مگر اینکه بدانید از کجا شروع می کنید.

اول کار های مهم:

قبل از شروع به کار بر روی یک طراحی جدید، یک حسابرسی دقیق از سایت اصلی را انجام دهید.

شما نه تنها پایه SEO خود را ایجاد می کنید، بلکه می توانید مشکلات ساختاری را که می تواند مانع از پیشرفت شما در نتایج شود نیز شناسایی کنید.

البته موارد دیگری غیر از ساختار سایت وجود دارد.

2. ساختار URL وب سایت

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید در هنگام طراحی مجدد وب سایت برای سئو انجام دهید ، انتخاب ساختار قالب بندی استاندارد و پایبندی به آن است. (یعنی اگر قبلاً این کار را نکرده اید.)

می پرسید چرا؟

زیرا، اگر برای هر بخش از وب سایت چندین سبک URL داشته باشید ، در رتبه بندی صفحه و در نهایت ، قرار دادن وب سایت خود در نتایج جستجوی Google با مشکل روبرو خواهید شد.

علاوه بر این، URL های وب سایت شما یکی از اولین مواردی است که مشتریان هنگام بازدید از سایت شما مشاهده می کنند و با آن درگیر می شوند. شما می خواهید این آدرس ها منطقی باشند و به راحتی به خاطر سپرده شوند.

لیست محصولات خود را در URL خود دسته بندی کنید
بیایید از سایت خود به عنوان مثال استفاده کنیم.

اگر به بالای صفحه نگاه کنید ، یک منوی ناوبری با دسته های مختلف خواهید دید. وقتی روی آنها کلیک می کنید ، یک منوی کشویی با لیست خدمات و غیره مشاهده خواهید کرد.

ساختار url 3mw برای جستجوگرها و طراحی وب
موارد کشویی زیر مجموعه هستند که به Google و مشتریان شما کمک می کنند تا صفحات شما را به راحتی دسته بندی کنند.

وقتی کاربر URL مانند https://www.piarino.com/web-services/web-design/ (خدمات وب> طراحی وب) را می بیند، به راحتی می توان فهمید که طراحی وب خدمتی است که ما ارائه می دهیم و مثلاً یک پست وبلاگ در مورد طراحی وب ، که ما آن را در https://www.piarino.com/blog/category/web-design/ دسته بندی می کنیم.

نکات SEO اضافی برای بهبود ساختار URL وب سایت:

  • کلمات کلیدی را در URL های خود قرار دهید
  • از اصطلاحات اضافی، حروف اضافه و حروف ربط خودداری کنید
  • همیشه به جای زیرخط ها از خط تیره استفاده کنید (زیرنویس در نظر Google دو کلمه را به یکی متصل می کند)
  • URL های خود را کوتاه نگه دارید ، زیر 512 پیکسل در غیر این صورت Google آنها را کوتاه می کند
  • یک نقشه سایت XML تولید کنید
  • در مورد تغییر صفحات موجود در وب سایت خود فراموش نکنید ، زیرا نمی خواهید محتوای جدید و محتوای قدیمی شما دارای سبک های پیوند ثابت به
  • طور کامل متفاوت باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که معماری اطلاعات شما اهداف بلند مدت تجاری شما را برآورده می کند

به عبارت دیگر…

اگر فکر می کنید که در آینده دسته های جدیدی اضافه می کنید ، اطمینان حاصل کنید که پیکربندی دارید که همه چیز را به درستی سازماندهی می کند.

شما نمی خواهید این ساختارها را از نو طراحی کنید و باید قالب URL خود را چند ماه دیگر دوباره انجام دهید.

3. هدایت های مناسب را در جای خود قرار دهید

هیچ کس دوست ندارد هنگام ورود به یک وب سایت با خطای 404 مواجه شود.

بعد از اینکه وب سایت خود را به قالب URL جدید تغییر دادید، وقت آن است که هدایت صفحات قدیمی سایت خود را شروع کنید تا آنها بازدیدکنندگان را به نسخه جدید صفحه هدایت کنند.

نحو تغییر مسیر صحیح برای این منظور، تغییر مسیر 301 است.

این گزینه به موتورهای جستجو می گوید که URL اصلی برای همیشه به آدرس جدید منتقل شده است.

همه بازدیدکنندگان به صفحات قدیمی بجای آن به طور خودکار به صفحه جدید هدایت می شوند. موتورهای جستجو این نوع تغییر مسیر را توصیه می کنند بنابراین شما می توانید خسارتی را که به SEO خود وارد می کنید محدود کنید.

همچنین این یک تغییر مسیر یکپارچه برای کاربران است که باعث بهبود تجربه کاربر می شود.

آیا می خواهید SEO طراحی وب جدید خود را حتی بیشتر افزایش دهید؟ بک لینک ها را به روز کنید

در حالی که تغییر مسیر 301 تمام ترافیکی را که به آن صفحات اشاره دارد را پوشش می دهد ، اما یک روش بهتر برای حفظ قدرت SEO در آن پیوند ، گفتگو با وب سایت هایی است که بک لینک را ارسال کرده اند.

اگر راهی برای تماس با مدیر وب سایت دارید ، ببینید آیا آنها می توانند به جای آدرس اصلی در آدرس فعلی ویرایش کنند.

به یاد داشته باشید که بسیاری از مدیران وب سایت چیزهای زیادی در صفحه خود دارند. آنها ممکن است نتوانند همه کارهایی را که انجام می دهند برای تغییر پیوندی که از سالها قبل در محتوا دفن شده است ، کنار بگذارند.

بنابراین، هنگام ارائه این درخواست ها صبور باشید و بدانید که هیچ کس موظف به موافقت با این موضوع نیست.

4. از نو ایندکس استفاده کنید

گاهی بر این تصور هستیم که همیشه تمام مطالب باید ایندکس شده باشند، اما این یک اشتباه آسان است

و متأسفانه ، SEO طراحی وب جدید شما بدون آن آسیب می بیند.

اگر نتوانید از noindex برای محیط آزمایش طراحی مجدد وب سایت خود استفاده کنید ، ممکن است مدتها قبل از آمادگی برای تغییر آن در طراحی جدید ، به رتبه بندی سایت زنده خود آسیب بزنید.

Google و سایر موتورهای جستجو ممکن است تصور کنند که سایت زنده با محتوای تکراری پر شده است زیرا شما اخیراً تغییرات جدیدی در محیط آزمایش ایجاد کرده اید.

شما خود را در موقعیتی قرار می دهید که مشکلات بزرگتری نسبت به رفع مشکلات ناشی از طراحی جدید و ساختار سایت دارید.

قبل از شروع آزمایش هر چیزی در یک محیط قابل دسترسی برای موتور جستجو ، تأیید کنید که noindex در محل موجود است. در صورت امکان به صورت دستی این کار را انجام دهید ، زیرا سیستم مدیریت محتوای شما ممکن است این برچسب را به درستی قرار ندهد.

5- وب سایت خود را مجدداً به صورت Google-Friendly طراحی کنید

وقتی صحبت از سئو و طراحی وب سایت می شود ، شما می خواهید گوگل را راضی کنید و این به معنای همسویی با معنای وب سایت دوستانه گوگل بودن است.

یکی از نکات کلیدی سهولت در دسترس بودن است ، این بدان معنی است که وب سایت خود را برای Google آسان می توانید پیدا کنید. نقطه شروع این کار پاسخگویی طراحی وب سایت شما بر اساس استانداردهای Google است. به شما این امکان را می دهد تا در موبایل نیز خزنده باشید.

رهنمودهای محتوا ، بینش بیشتری درباره آنچه Google از منظر طراحی وب می خواهد ، ارائه می دهد. Google پیشنهاد می کند که برای دیدن نحوه مشاهده ربات خزنده از صفحات شما ، از یک مرورگر فقط متن استفاده کنید. ابزار Fetch as Google روش دیگری برای تشخیص اینکه وب سایت شما واقعاً در چشم Google چگونه قابل خزش است ، است.

به آنچه گوگل نمی خواهد توجه زیادی داشته باشید.

در دستورالعمل های محتوا ، نمونه های زیادی از آن را پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال ، باید از iFrames کاملاً اجتناب کنید ، مگر اینکه “پیوندهای متنی به محتوای نمایش داده شده” آنها را درج کنید.

6. بهبود سرعت بارگذاری صفحه با طراحی مجدد وب سایت خود

اکنون باید با سرعت بارگذاری صفحه مقابله کنید.

شما این کار را انجام می دهید زیرا ربات خزنده گوگل در صورت کمبود موارد ناخواسته ، اطلاعات سایت شما را بهتر می خواند.

خوشبختانه ، گوگل فقط ابزاری برای کمک به شما در هنگام کار بر روی سئو و طراحی وب دارد.

بگذارید شما را با ابزار PageSpeed ​​Insights Google آشنا کنم.

می توانید از این ابزار برای تست سرعت بارگذاری صفحه وب سایت خود در دسک تاپ و موبایل استفاده کنید.

شما می توانید از طریق ابزار PageSpeed ​​Insights چیزهای زیادی بیاموزید. این بسیاری از فاکتورهای عملکرد وب سایت را بررسی می کند ، از جمله:

هدایت صفحه لندینگ ، که باید از آنها جلوگیری کنید.
فشرده سازی ، که باید آن را فعال کنید.
CSS ، HTML و JS شما که باید آنها را کم کنید.
ذخیره مرورگر شما ، که باید از آن استفاده کنید.
مسدود کردن رندر ، که شما نباید آن را انجام دهید.
تصاویر شما ، که باید بهینه سازی اندازه شوند.
محتوای بیش از حد ، که باید در اولویت اول باشد.
زمان پاسخ سرور ، که باید زیر 200 میلی ثانیه باشد.

اطمینان حاصل کنید که این کار را در هر صفحه ای که طرح متفاوت است نیز انجام دهید – مانند اینکه الگوی جداگانه ای برای بخش وبلاگ خود دارید.

برای نکات بیشتر در مورد بهبود سرعت صفحه خود ، حتماً نحوه بهبود امتیاز صفحه Google در وب سایت خود را بخوانید.

7. در طول طراحی مجدد وب خود ، به فکر SEO برای موبایل باشید

با دیدن چگونگی واقعاً واقعی بودن Google در جهان همراه اول ، درک SEO برای موبایل در موفقیت در دستیابی به وب سایت شما در نتایج جستجوی Google مهم است.

باز هم ، ابزار PageSpeed ​​Insights برای این کار مفید خواهد بود.

پس از وارد کردن URL خود در این ابزار ، این امکان را خواهید داشت که نمایشی از وب سایت خود را مشاهده کنید زیرا در دستگاه همراه ارائه می شود. با استفاده از این ویژگی ، خواهید دید که سایت شما دقیقاً چقدر سریع (یا کند) روی دستگاه تلفن همراه بارگیری می شود.

این ابزار بر اساس سرعت کار به سایت شما امتیاز می دهد.

علاوه بر این ، پیشنهادهایی را ارائه می دهد که می توانید برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه خود انجام دهید ، و به این کمک می کند تا روند کمی خودکار شود. مطمئن شوید که صفحات شما محتوای مناسب را بر اساس دستگاه و اندازه صفحه ارائه می دهند. برای اطمینان از بهینه بودن طراحی ، آن را با تلفن های هوشمند مختلف ، تبلت ها و … آزمایش کنید.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که آیا وب سایت شما دارای نسخه موبایل (سرویس پویا) است ، آیا این سایت دسک تاپ شما با طراحی پاسخگو است یا یک URL جداگانه وجود دارد.

بهترین اقدام ایجاد یک طراحی وب پاسخگو برای وب سایت شما است – زیرا اکنون این استاندارد در سئو ، طراحی وب سایت و دنیای توسعه وب است.

8. از یک متخصص SEO و طراحی وب استفاده کنید

طراحی مجدد سایت شما بسیار دردناک است ، اما همه اینها برای خوشحال کردن بازدید کنندگان است. پاداش ها می توانند قابل توجه باشند – تا زمانی که در این مرحله موقعیت وب سایت های خود را در نتایج جستجوی Google از بین نبرید.

مراقب باشید ، آن را به عنوان یک صفحه خالی ببینید و انتظارات فعلی Google را برای موفقیت دنبال کنید.

بهترین توصیه ما

اگر می خواهید در هنگام طراحی مجدد وب سایت از آسیب دیدن SEO خود جلوگیری کنید ، داشتن دارایی های مناسب در دسترس ضروری است

یک متخصص سئو معرفی کنید یا از اعضای تیم خود در این زمینه متخصص استفاده کنید. هنگامی که آنها را در ابتدای پروژه درگیر می کنید ، شانس ایجاد تغییرات قابل توجه برای بازیابی رتبه اصلی موتور جستجو را کاهش می دهید.

متخصص سئو همچنین می تواند پیشنهادهایی در مورد نحوه بهبود طراحی برای پاسخگویی به آخرین روند در این صنعت ارائه دهد. الگوریتم های گوگل به طور مداوم تغییر می کنند ، بنابراین داشتن یک متخصص SEO در دسترس تضمین می کند هیچ چیز مهمی را که اخیراً اجرا شده از دست ندهید.

اکثر وب سایت ها نمی توانند همان طراحی را برای همیشه حفظ کنند (مگر اینکه Craigslist باشید). برای ایجاد آخرین روندها ، ایجاد ویژگی های جدید و ایجاد تجربه کاربری عالی ، باید تغییراتی ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *